ΕΝ ΑΜΦΙΑΛΩ ΙΘΑΚΗ
ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ ΩΣ ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΙΘΑΚΗΣ



ΣΙΔΕΡΗΣ Σ. ΜΑΡΙΟΣ


- Εξαντλημένο στον εκδότη, δεν υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας.
- Διευκρινίσεις σχετικά με τους χρόνους αποστολής και παράδοσης.

O "Όμηρος" είναι ένα από τα πολύπληθα Ιερατεία, τα οποία διήκαν επί χιλιάδες χρόνια, από τις παμπάλαιες παγετωνικές εποχές, ασχολούμενα με τη μελέτη της Φύσεως: Γεωγραφία, Κοσμογραφία, Αστρονομία, Μαθηματικά κ.λπ. Κάθε μέλος Ιερεύς του Ιερατείου αυτού ονομαζόταν Όμηρος. Το κείμενο της Οδύσσειας που έφτασε ως εμάς είναι η τελευταία μεταγραφή του Έπους από τα παλαιότερα παγετωνικά κείμενα, και την οποίαν επραγματοποίησε το πιο κοντινό στην Εποχή μας Ιερατείο "ΟΜΗΡΟΣ" της 6ης π.Χ. χιλιετίας.
Οι ιστορίες του Έπους βρίσκονται στις απόλυτα θεωρητικές μορφές τους. Είναι ψεύτικες, κατασκευασμένες αλλά ΑΛΗΘΟΦΑΝΕΙΣ.
(τ. 203) "ίσκε λέγων ψεύδεα πολλά ετύμοίσιν ομοία"
Μέσα στις πλαστές, μυθολογικές περιπέτειες του Οδυσσέα και των άλλων ηρώων, οι διάφοροι τόποι είναι υπαρκτοί και πραγματικοί πάνω στη Γη, αποκρυπτόμενοι κάτω από συμβολικές ονομασίες. Όμως, τα διάφορα πρόσωπα, ο Οδυσσέας και όλοι οι υπόλοιποι ήρωες του Έπους είναι φανταστικοί, μυθολογικοί, ανύπαρκτοι. Δεν υπήρξαν ποτέ ως πραγματικοί άνθρωποι, όμως μπορούσαν υπό κατάλληλες θεωρητικές συνθήκες να είχαν υπάρξει...
Οι ήρωες των ιστοριών αυτών είναι θεωρητικά κινητά, με συμβολικά ονόματα ανάλογα με το κύριο γνώρισμά τους, στην όλη ιστορία που διηγείται το έπος, μέσα στο οποίο μας δίνουν απόκρυφα όλα τα απαραίτητα δεδομένα ώστε με την τελική αποκρυπτογράφηση του κειμένου να συμπεράνουμε τη Γνώση, που θέλει να μας μεταδώσει ο Ποιητής.
Ειδικά στο θέμα της ταυτότητας της Ομηρικής Ιθάκης, ο Ποιητής εκμεταλλευόμενος τα κοινά γεωγραφικά γνωρίσματά της με τα γειτονικά νησιά την αποκρύπτει εσκεμμένα, δίδοντάς μας διάφορα στοιχεία τα οποία εκ πρώτης όψεως φαίνονται να επαληθεύονται σε όλα αυτά τα νησιά του συγκροτήματος της Ιθάκης. Ευνόητον λοιπόν ότι για να φθάσουμε στην πατρίδα του Οδυσσέα δεν μένει άλλος τρόπος παρά μόνον η γλώσσα της ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΣ. Τα Μαθηματικά και κυρίως στην προκειμένη περίπτωση η Γεωμετρία (γαίαν μετρώ), σε συνδυασμό πάντα με τη βαθύτερη ερμηνεία των διαφόρων δεδομένων που υπάρχουν μέσα στο αρχαίο κείμενο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

ΠεριεχόμεναΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
1. ΑΣΤΕΡΙΣ
ΟΙ ΔΥΟ ΟΜΗΡΙΚΕΣ ΤΡΩΙΚΕΣ ΕΠΟΧΕΣ
Η μη επαλήθευση των Τρωικών του 1200 π.Χ.
Τα κοσμογραφικά χαρακτηριστικά των δύο Ομηρικών
Τρωικών Εποχών
Η θέση της Ωγυγίας στις δύο Τρωικές Εποχές
Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΩΓΥΓΙΑ
ΣΤΗ ΣΧΕΡΙΑ
Η Σχεδία του Οδυσσέα
Το Συνδεσμικό σύμπλεγμα "τε... και"
Η Πρώτη Απόδειξη της Λευκάδος ως Ομηρικής Ιθάκης
Ο Ομηρικός Ύμνος εις Απόλλωνα
Τα βασικά χαρακτηριστικά των δύο Τρωικών Εποχών
ΕΣΚΕΜΜΕΝΗ ΣΥΓΧΥΣΗ ΛΕΥΚΑΔΟΣ-ΙΘΑΚΗΣ
Α) Η αμφικάλυψη από δύο σειρές Νήσων
Β) Οι στενόμακροι δίαυλοι
Γ) Οι πόλεις Ιθάκες
Δ) Η θέαση του Εύμαιου προς το πλοίο των μνηστήρων
Ε) Το "ρείθρον" και ο "λιμήν του Μέντη"
ΣΤ) Οι μεγάλοι ψαλιδόσχημοι κόλποι
2. ΦΟΡΚΥΝΑΣ
Ζ) Ο λιμήν του ΦΟΡΚΥΝΟΣ
ΑΦΙΞΗ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΦΑΙΑΚΩΝ ΣΤΟΝ ΦΟΡΚΥΝΑ
ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΟΜΗΡΙΚΑ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΦΟΡΚΥΝΑ
Η) Οι Μεγάλες Πέτρες
Θ) Εύμαιος
Γ) Το χωριό του Μελάνθιου
Κ) Σύες
Λ) Η οδός
Μ) Η ενέδρα των μνηστήρων
Η πεζοπορία του Τηλέμαχου
Ν) Όρος Νήριτον
Ξ) "ου ευρεία"
3. ΑΜΦΙΝΗΣΟΙ
Ο) "ευδείελος"
Π) Η αμφικάλυψη από δύο σειρές νήσων
Ρ) "πολλαί ναιετάουσιν μάλα σχεδόν αλλήλοισιν"
Σ) "Χθαμαλή"
Τ) "αυτή πανυπερτάτη προς Ζόφον"
Υ) "ειν αλί κείται"
Φ) "απόπροθι δώματα"
Η ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΝΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΙΘΑΚΗΣ
4. ΟΙ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
5. Η ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΝΕΩΤΕΡΟΥ ΟΜΗΡΟΥ
6. ΟΙ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΡΩΙΚΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΣΤΗΝ ΛΕΥΚΑΔΑ
Ο ΔΥΪΣΜΟΣ ΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
Τα Ιερατεία
Ο Οδυσσέας είναι φανταστικό θεωρητικό κινητό
Το Ιερατείον "ΟΜΗΡΟΣ"
Συμβολισμοί
Περί ταυτότητας Ομήρου και Οδυσσέως
7. ΕΠΙΛΟΓΟΣ
8. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

https://www.politeianet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: