Οι τοίχοι της καλοσύνης ήρθαν και στην Ελλάδα!


Οι Τοίχοι της Καλοσύνης που ξεκίνησαν από πολλές πόλεις στο Ιράν,
ήρθαν και στην Ελλάδα!
Οι Τοίχοι της Καλοσύνης στο ΙράνΣτον Ιράν, οι κάτοικοι τοποθετούν
αυτοσχέδιες κρεμάστρες στους τοίχους και κρεμούν εκεί ζεστά ρούχα
για εκείνους που έχουν ανάγκη.
Οι Τοίχοι της Καλοσύνης στην Λάρισα
Η εκστρατεία ξεκίνησε αυθόρμητα από έναν άνδρα που θέλησε να διατηρήσει
την ανωνυμία του με σύνθημα: “Αν δεν το χρειάζεσαι, άφησέ το εδώ.
Αν το χρειάζεσαι, πάρε το” και γρήγορα ένα κύμα αλληλεγγύης
απλώθηκε σε όλη την χώρα.
Στην Ελλάδα, το παράδειγμα του Ιράν ακολούθησε πρώτη η Λάρισα.
Η σελίδα Ο τοίχος της καλοσύνης στο Facebook ενημερώνει τους
κατοίκους για τα σημεία όπου μπορούν να βρουν καθαρό φαγητό,
το οποίο τοποθετείται στις ειδικές κρεμάστες που βρίσκονται σε όλη την πόλη.
Το δίκτυο εθελοντών αυξάνει συνεχώς, καθώς όλο και περισσότεροι
Λαρισαίοι συμμετέχουν στην κίνηση.

Όπως αναφέρουν στην σχετική σελίδα, βασικός στόχος είναι να
σταματήσει ο κόσμος να βάζει σακούλες με καθαρό φαγητό σε κάδους
σκουπιδιών και να τις τοποθετεί σε ασφαλές σημείο.



Σκοπός των μελών του δικτύου είναι να επεκτείνουν τη δράση και 
με είδη πρώτης ανάγκης και ρουχισμού.





Δείτε τον διαδραστικό χάρτη εδώ

Περισσότερες πληροφορίες στο Ο τοίχος της καλοσύνης.

Στα ΑΕΙ με δίδακτρα όσοι δεν μπαίνουν με Πανελλαδικές



Στα ΑΕΙ με δίδακτρα όσοι δεν μπαίνουν με Πανελλαδικές - Media


Μέχρι και πρόταση για δίδακτρα σε περιζήτητες σχολές, όπως η Ιατρική ή η Νομική, έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για να διευρυνθεί το ποσοστό των φοιτητών στη χώρα και να περιοριστεί το κύμα της μετανάστευσης στο εξωτερικό προς αναζήτηση σπουδών. Αν και είναι πρόσφατη η απόπειρα της κυβέρνησης να υποβιβάσει σε «προσωπική θέση» την πρόταση βουλευτή του για δίδακτρα σε δημόσια σχολεία και να πάρει αποστάσεις, φαίνεται ότι η ιδέα για τον ευρύτερο χώρο της εκπαίδευσης δεν έχει εγκαταλειφθεί.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής» η κυβέρνηση, στο πλαίσιο των αλλαγών που έχει εξαγγείλει στην εκπαίδευση, εξετάζει διάφορα σενάρια για το πέρασμα από τις Πανελλήνιες σε ένα νέο εισαγωγικό σύστημα, ακόμα και την πρωτοφανή πρόταση για δίδακτρα σε όσους δεν πετύχουν τις δυσθεώρητες βάσεις εισαγωγής σε υψηλόβαθμες σχολές, θα ήθελαν όμως να σπουδάσουν το αντικείμενο στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια. Παρά την οικονομική εξάντληση των ελληνικών ιδρυμάτων με συνεχείς περικοπές στον προϋπολογισμό τους, το υψηλό επίπεδο αρκετών σχολών ήταν αυτό που ώθησε κάποιους στο να προτείνουν την… κοστολόγησή του, ώστε να μη διαρρέει το φοιτητικό δυναμικό σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. 

Υπενθυμίζουμε βέβαια ότι στο παρελθόν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν κάθετα αντίθετος με τη θέσπιση της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. 

Η κυβέρνηση συζήτησε αλλά φαίνεται ότι θα προσπεράσει αυτή την πρόταση κι έχοντας πάντα σε πρώτο πλάνο το ζήτημα των διδάκτρων, προτιμάει αντί να «αγγίξει» τη δημόσια και δωρεάν Παιδεία, να στραφεί στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και να το ενισχύσει με επιπλέον προγράμματα, άρα επιπλέον δίδακτρα. Αλλωστε, με την ανάληψη των καθηκόντων της η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου επιχείρησε αναβάθμιση του ΕΑΠ και άνοιγμα των προγραμμάτων σπουδών του σε περισσότερους υποψηφίους. 

Σε μια περίοδο που η συζήτηση για κατάργηση των Πανελλαδικών φουντώνει, με τον πρόεδρο του διαλόγου Αντώνη Λιάκο να έχει ανοίξει το θέμα εδώ και καιρό κάνοντας λόγο για μερική ή ολική αποσύνδεση του Λυκείου από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και αντικατάσταση των Πανελληνίων από άλλες μορφές εξετάσεων, η πρόταση αυτή έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία και «πάγωσε» ακόμα και κάποια στελέχη της Κουμουνδούρου. 
Η διεύρυνση των εισακτέων, ειδικότερα σε περιζήτητες και υψηλού επιπέδου σχολές, έχει συζητηθεί αρκετές φορές, το αγκάθι όμως της χαμηλής χρηματοδότησης και της συνεπακόλουθης άρνησης των πανεπιστημίων -κυρίως των κεντρικών- να «βουλιάξουν» από φοιτητές, έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο. 

Η ιδέα ήταν να δοθεί η δυνατότητα σε υποψηφίους που δεν κατάφεραν να πετύχουν στις εισαγωγικές εξετάσεις, να εισαχθούν στη σχολή της επιλογής τους πληρώνοντας χρηματικό αντίτιμο, μια και το επίπεδο των ελληνικών σχολών παραμένει υψηλό και οι επιδόσεις τους τοποθετούν πολλά ιδρύματα της χώρας σε υψηλές θέσεις σε διεθνείς λίστες. Με αυτό τον τρόπο, θα περιοριζόταν και η εκροή σπουδαστών -άρα και εμβασμάτων- στο εξωτερικό και θα δινόταν και η απαραίτητη χρηματοδότηση στα ιδρύματα που πνίγονται από φοιτητές αλλά στερούνται χρημάτων.