Πενθήμερο αφιέρωμα στην Καρσάνικη Βελονιά από την Ένωση Επτανησίων Ελλάδας και τον Δήμο Αθηναίων στο Μουσείο «Αγγελική Χατζημιχάλη»



        http://inlefkas.gr/2016/11/penthimero-afieroma-                                
                                           
                                                   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ιόνιος Βιβλιοθήκη της ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορική καταγραφή, τη λαογραφία και την προβολή του Ιονίου, παρουσιάζει την πρώτη από μια σειρά διοργανώσεων αφιερωμένων σε μοναδικά πολιτισμικά προϊόντα του λαογραφικού γίγνεσθαι των Επτανήσων με θεματικό τίτλο:

«Θησαυροί των Επτανήσων»
και αφιέρωμα στο
Καρσάνικο Κέντημα και τη Βελονιά

από την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου έως και την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου
στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης & Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη»

στην οδό Αγγελικής Χατζημιχάλη 6, στην Πλάκα, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, του Δήμου Αθηναίων.

Το καρσάνικο Κέντημα, αποτελεί ένα μοναδικό ιστορικό προϊόν της Λευκάδας και η τεχνική της καρσάνικης Βελονιάς είναι παγκόσμια πρωτοτυπία στον χώρο του κεντήματος και της εσωτερικής διακόσμησης. Στον ένα αιώνα που μέτρησε από την έμπνευση της Μαρίας Σταύρακα (Κουτσοχέρως), η καρσάνικη Βελονιά διαδόθηκε αστραπιαία, όχι μόνο στη Λευκάδα και στο υπόλοιπο Ελλαδικό χώρο, αλλά και πέρα από αυτόν. Δημιουργήματα των γυναικών της Λευκάδας κοσμούν από σπίτια καθημερινών ανθρώπων έως βασιλικά ανάκτορα σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.

Την πενθήμερη έκθεση, αφιέρωμα στο καρσάνικο κέντημα, πλαισιώνουν ομιλίες, λαογραφικά δρώμενα και εργαστήρια με παράλληλη έκθεση από αυθεντικά εργόχειρα – δημιουργήματα της καλλιτεχνικής ευαισθησίας που χαρακτηρίζει τις γυναίκες της Λευκάδας. Η έκθεση θα είναι ανοικτή για το κοινό καθ΄όλη τη διάρκεια λειτουργίας του Μουσείου και η είσοδος είναι ελεύθερη προς κάθε ενδιαφερόμενο.

Στα πλαίσια των εκδηλώσεων θα λάβει χώρα ένα από τα σημαντικότερα λαογραφικά δρώμενα της Λευκάδας, η οποία κάθε καλοκαίρι προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες και πραγματοποιείται ανελλιπώς στην Καρυά Λευκάδας για περισσότερα από 40 χρόνια. Η αναπαράσταση του «Χωριάτικου Γάμου».

Πρόγραμμα εκδηλώσεων

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου, ώρα 17:00

Εγκαίνια, Παρουσίαση της έκθεσης
– Χαιρετισμοί
– Ηλίας Γεωργάκης «Η Καρσάνικη βελονία», (δημοσιογράφος – συγγραφέας)
– Θοδωρής Γεωργάκης «Η διάδοση της τεχνικής της Καρσάνικης Βελονιάς στη Λευκάδα», (μέλος επιτροπής εποπτείας ΙΟΝΙΟΥ Βιβλιοθήκης – λαογράφος)
– Μουσικό δρώμενο

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου, ώρα 10:00
Παρουσίαση του βιβλίου του Ν.Π. Δουβίτσα «Η τεχνική της Καρσάνικης Βελονιάς»

– Ναπολέων Π. Δουβίτσας, (συγγραφέας, λαογράφος)
– Στάθης Βλάχος, (τ. Κοινοτάρχης Καρυάς κατά την περίοδο έκδοσης του βιβλίου)
Συντονίζει: η έφορος της ΙΟΝΙΟΥ Βιβλιοθήκης κα Κατερίνα Λέκκα (συγγραφέας)

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου, ώρα 10:00
Αναπαράσταση του «Χωριάτικου Γάμου»
– Μ/Φ Όμιλος «Απόλλων» Καρυάς Λευκάδας

Τρίτη 6 & Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου, ώρα 10:00
Εργαστήρια κεντήματος
– Επίδειξη της τεχνικής της Καρσάνικης Βελονιάς από τη Μαυρέτα Αρβανίτη

Επιμέλεια έκθεσης: Παναγιώτης Κατωπόδης
Εκθέματα: *karsaniko kentima
Συμμετέχει ο Λαογραφικός Πολιτιστικός σύλλογος «ΛΑΟΠΟΛΙΣ»

Ευχαριστούμε θερμά το ΚΤΕΛ Λευκάδας για την μετακίνηση των συμμετεχόντων και την παροχή ειδικής έκπτωσης της τάξης του 50% στην έκδοση εισιτηρίου για όσους Λευκαδίτες επιθυμούν να παρευρεθούν στην έκθεση ως επισκέπτες, από και προς την Λευκάδα. Για κρατήσεις θέσεων μπορείτε να επικοινωνείτε με τα εκδοτήρια του ΚΤΕΛ στο τηλέφωνο 2645022364 καθώς επίσης & στον κο Ανδρέα Κατωπόδη : 6944338366
Πληροφορίες:

ΙΟΝΙΟΣ Βιβλιοθήκη
ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τηλ.: 2106017441 – 6946259240
www.ionianlibrary.gr/info@ionianlibrary.gr
&
Μουσείο Λαϊκής Τέχνης & Παράδοσης
Αγγελικής Χατζημιχάλη 6
105 58 ΠΛΑΚΑ
Τηλ.: 210 3243972, 210 3243987
www.cityofathens.gr

Τα ΜΜΕ που επιθυμούν να υποστηρίξουν την διοργάνωση ως χορηγοί επικοινωνίας παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με την Γραμματεία της ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ.

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ Ε.Ε.Ε:
http://www.enosieptanision.gr/el/ta-nea-mas/474-thisavri-ton-eptanison.html

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΙΟΝΙΟΥ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Ε.Ε.Ε:
http://ionianlibrary.gr/%
Φωτογραφίες από το Μουσείο «Αγγελική Χατζημιχάλη»



Αρχοντικό Αγγελικής ΧαυζημιχάληΑρχοντικό Αγγελικής ΧαυζημιχάληΑρχοντικό Αγγελικής Χαυζημιχάλη

Κλείνει 10 χρόνια ο Πολιτιστικός Σύλλογος Λευκάδας της Μελβούρνης


Κλείνει 10 χρόνια ο Πολιτιστικός Σύλλογος Λευκάδας της Μελβούρνης


ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

lefkada1053


3 Απριλίου 2016
Την Κυριακή, 10 Απριλίου ο εορτασμός της 10ης επετείου του.

 ΤΗΣ ΚΛΑΙΡΗΣ ΓΑΖΗ*
Με πεντάωρο πολιτιστικό και καλλιτεχνικό πρόγραμμα, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Λευκάδας, γιορτάζει την Κυριακή, 10 Απριλίου 2016, στο Moonlight Receptions, 622 Nicholson St., North Fitzroy, την 10η επέτειο από την ίδρυσή του.
Η είσοδος είναι δωρεάν.
Το Διοικητικό Συμβούλιο, όμως, παρακαλεί, τα μέλη και τους φίλους που δεν το έχουν ήδη πράξει, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους μέχρι αύριο Παρασκευή, στον αριθμό 9859 7767.
Ο εορτασμός τελεί υπό την αιγίδα της Λευκαδίτισσας ομοσπονδιακής βουλευτή, κ. Μαρίας Βαμβακινού.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει Λαογραφική Έκθεση, ομιλία από την δημοσιογράφο κ. Ευγενία Παυλοπούλου, με θέμα «Γυναίκα της Λευκάδας», αναγνώριση των υπηρεσιών των πρώην προέδρων και επίδοση τιμητικών Πιστοποιητικών στους χορηγούς, παρέλαση παιδιών, που θα αντιπροσωπεύουν τα χωριά των παππούδων τους και Λευκαδίτικο Γάμο με το μουσικό σχήμα «Αναγέννηση» και χορευτές από την Ακαδημία Χορού «Πήγασος». Θα δοθούν αναμνηστικά δώρα από τη Λευκάδα και θα σερβιριστούν μεζεδάκια, ποτά και γλυκά.
Την επετειακή και γιορτάσιμη τούτη μέρα, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την οργανωμένη παρουσία των σκαπανέων Λευκαδιτών, από το 1942, με την ίδρυση της Λευκαδιακής Αδελφότητας.
Ωστόσο, η 10η επέτειος του Συλλόγου μας, δείχνει τη φυσιογνωμία των Λευκαδιτών της Μελβούρνης, που μπορούν να αντιπαρέρχονται τις όποιες δυσκολίες και να αναδεικνύουν αρετές επιβίωσης και δημιουργίας.
Έτσι, με άνεση ψυχής, ελεύθερο πνεύμα και μετρημένη αισιοδοξία, συνεχίζοντας την παράδοση, δημιουργήσαμε μια νέα πραγματικότητα. Είμαστε εδώ και προχωράμε!
Στα 10 χρόνια του Συλλόγου μας, τα εκάστοτε Διοικητικά Συμβούλια, οργάνωσαν εκδηλώσεις πολιτιστικού και φιλανθρωπικού χαρακτήρα, ενώ σε ετήσια βάση, τιμά τις Ημέρες της Μητέρας και του Πατέρα, οργανώνει χριστουγεννιάτικο πάρτι για τα παιδιά, βραδιές ταβέρνας, πρωτοχρονιάτικα ρεβεγιόν, εκδρομές, επισκέψεις σε γηροκομεία κ.λπ.
ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ 
Η κυριακάτικη εκδήλωση, μάς κάνει, επίσης, κοινωνούς της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς και ιστορίας της Λευκάδας μας, και μάς γυροφέρνει στις δαντελωτές ακρογιαλιές του ιερού βράχου της Άσπρης Γης, που λούζεται ναζιάρικα στα ιονιοπελαγίτικα νερά.
Η Λευκάδα, μια πολυνησία, ένα σύμπλεγμα 24 μικρών και μεγαλύτερων νησιών μεταξύ Κεφαλλονιάς και Παξών, αποτέλεσε την πρώτη πόλη που κήρυξε στα πέρατα της οικουμένης το αθάνατο και γλυκόηχο τραγούδι της πανανθρώπινης συμφιλίωσης, της συνεργασίας και της συναδελφοσύνης των λαών.
Ο Λευκαδίτης, μέσα από τη μακραίωνη ιστορία του, ανέπτυξε μια ιδιαίτερη κουλτούρα και καλλιτεχνική ευαισθησία στα γράμματα και τις τέχνες. Σταθμός στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, είναι οι από το 1955 Γιορτές Λόγου και Τέχνης, που οργανώνονται παράλληλα με το Διεθνές Φολκλορικό Φεστιβάλ, και, με συμμετοχές από όλο τον κόσμο, προσδίδοντας στο θεσμό παγκόσμιο χαρακτήρα.
Ποιητικές μορφές που συμβολίζουν την πνευματική ανάταση του νησιού και που ταυτίζονται με τα ιδεώδη του απλού λαού είναι αδιαμφισβήτητα ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης και ο Άγγελος Σικελιανός. Μορφές επίκαιρες, διαχρονικές, μέσα στο χώρο και το χρόνο, με ψυχική αφθονία, πλούσιο και ποικίλο αισθηματικό κόσμο και λυρισμό.
Στα βορειοδυτικά του νησιού και στην ηλιόλουστη κορυφή ενός πευκόφυτου λόφου με θέα το Ιόνιο και εύκολη πρόσβαση στην Χώρα, βρίσκεται ο περικαλλής ναός της Κυρα-Φανερωμένης, ιερό προσκύνημα για κάθε Λευκαδίτη.
Η πρόεδρος, κ. Όλγα Βλάχου και το Διοικητικό Συμβούλιο, ευχαριστούν τους χορηγούς, τους δωρητές, τα μέλη και τους φίλους, για την μέχρι τώρα υποστήριξη και εύχονται να κρατηθεί η Λευκαδίτικη ταυτότητα και αρετή στις επόμενες γενιές.
«Ενωμένοι και με τη δική σας υποστήριξη, μπορούμε να πούμε ότι ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον» δηλώνει η κ. Βλάχου.
Σας περιμένουμε, λοιπόν, την Κυριακή, 10 Απριλίου, στις 2μμ. για ένα απόγευμα γεμάτο Λευκάδα!
*Η Κλαίρη Γαζή είναι υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του Συλλόγου.
Η φωτογραφία είναι από εκδήλωση του Συλλόγου το 2006. Ύμνος στον Άγγελο Σικελιανό με ομιλήτρια την κ. Βαμβακινού και τη συμμετοχή των κ. Τσιόλα, Μακρυγιώργου και Κατσαΐτη, στο οίκημα της Κυπριακής Κοινότητας

Πηγή: neoskosmos.com

http://www.mylefkada.gr

Σημείο επαφής !



Πατρίδες μας περίμεναν, άγνωστες και μακρινές.
Κουβαλώντας μέσα μας θύμησες ,τόπους και χωριά ,διαβήκαμε τον « ΠΟΝΤΕ » κοινό σημείο επαφής όλων μας. « Το πέρασμα »
Έτσι ήτανε τότες
Με λόγια υποσχέσεις κι όνειρα ,για ένα μέλλον που οδηγούσε η νιότη και η χάρη του Θεού Φεύγαμε. .
Φεύγαμε, με την πίστη , ότι δεν θα ξεχάσουμε τη γή που μας γέννησε , τη γή που ,μας . . ..έδωσε τις πρώτες χαρές της νιότης και τον ήλιο της ,απλόχερα ,μ αυτή την αύρα του Ιόνιου του .απέραντου , με το μοσχοβόλημα της αγάπης .
Τα χρόνια Πέρασαν
Το βάρος του άγνωστου και η βαρύτητα των προβλημάτων ..κρυφόκαιγαν τους πόθους κι έριχναν δίχτυα στους δεσμούς …
Θα γινότανε κάποτε --.Μείς δεν το γνωρίζαμε ,τότες . ..
-----Κι εδώ είναι το σημείο .Το δύσκολο σημείο
Το σημείο ,που θα πρέπει να προστατέψουμε τους νεότερους
Η πάλη του χρόνου να μην λησμονήσει τους πόθους . Να μην χαθεί ο σκοπός
Ο χαλασμός της καρδιάς ,για το νησί του Ιόνιου να μην σβήσει
Στη πρώτη στροφή του δρόμου να μην ξεχνάμε ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ .
. Να παίρνουμε δύναμη κι ελπίδα απ αυτό και να δίνουμε στα παιδιά μας ΑΝΑΜΝΗΣΗ ¨
Ό ,τι καλύτερο έδωσε ο Θεός για συντροφιά
Κι αν νέοι άποικοι πήραν τη μεριά μας , εμείς ΕΚΕΙ αγέρωχοι Να μην ξεχνάμε
Ένα μικρό νησί Θεριεύει πιότερο ,με την αγάπη που του στέλνουμε απ όσο κι αν είναι μακριά
Κι η μάνα ,απόσο πιο μακρυά κι αν έρχεται το παιδί
, τόσο με πιο θαλπωρή τ αγκαλιάζει
και το περιμένει ΄ Εκεί στον Πόντε

                                                     Στο σημείο Επαφής
                                                                 Ν α τα αγκαλιάσει
,                                                                        να του δώσει κουράγιο
,                                                                                            να χαρεί
                                                                                     –Το Δικαιούται.......

ΤΟ ΠΑΓΚΡΆΤΙΟΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΊΑ ΕΛΛΆΔΑ - Η ΑΠΌΛΥΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΠΟΛΕΜΙΚΉ ΤΈΧΝΗ




Στην αρχαία Ελλάδα η συμβίωση με τον πόλεμο ήταν κάτι ευρέως αποδεκτό.
Η Πολεμική παιδεία των Αρχαίων Ελλήνων Πολεμιστών ήταν αυτή που
μετέτρεπε τον κάθε απλό πολίτη σε πολεμική μηχανή έτοιμη να κυριαρχήσει
 απέναντι σε κάθε είδους εχθρό.


Όταν μιλάμε για πολεμική παιδεία στην αρχαία Ελλάδα, αναφερόμαστε
στο Παγκράτιον.
Η λέξη Παγκράτιον αποτελείται από τις λέξεις παν + κράτος .
Ο γνώστης αυτής της Πολεμικής Τέχνης ήταν ο “τα πάντα κρατών”.
Παγκρατιαστής ήταν δηλαδή αυτός που κυριαρχούσε,αυτός που είχε
την εξουσία.
Σύμφωνα με αναφορές του αξιότιμου Κου Λάζαρου Σαββίδη ,
ο οποίος μεταξύ πολλών άλλων είναι και υπεύθυνος ιστορικής τεκμηρίωσης
,η πρώτη αναφορά για το Παγκράτιον έγινε στα Ορφικά κείμενα μεταξύ
 12.000 – 4.000πΧ!(στίχος 586)
” Αυτάρ Παγκράτιοιο δωκεν γέρας Ήρακληι,αργύρεον κρητηρα
ως βραβειον δια το Παγκράτιον,κρατήρα αργυρούν πολυποίκιλον“.
Σύμφωνα με τον στίχο, δόθηκε λοιπόν στον Ηρακλή για τις
 επιδόσεις του στο Πακράτιον,ασημένιο βραβείο.
Αυτή η αναφορά πιστοποιεί πως την περιόδο εκείνη το Παγκράτιον δεν
 υπήρχε απλά αλλά οι υψηλές επιδόσεις σε αυτό μπορούσαν να αξιολογηθούν
 με συγκεκριμένα κριτήρια και βραβεύονταν και με βραβείο χρηματικής
 αξίας.Ο ιστορικός αναλυτής λαμβάνει υπόψη πως ο Ορφεύς έζησε πριν τον
 Τρωικό πόλεμο ο οποίος χρονολογείται περί του 3000πΧ. άρα το κείμενο
θεωρείται αρχαιότερο.
Βάσει αυτών των αναφορών, το Παγκράτιον είναι η αρχαιότερη
πολεμική Τέχνη που έχει καταγραφεί επιστημονικά.Είναι άραγε η
μητέρα Πολεμική Τέχνη όλων;
Ας ρίξουμε μια ματιά στα παρακάτω και ο καθένας ας βγάλει τα
συμπεράσματα του.
Το Παγκράτιον εισήχθη στους Ολυμπιακούς αγώνες το 648πΧ
 και το Παγκράτιον Παίδων το 200πΧ.Υπάρχουν ερωτηματικά
για τον λόγο που οι Ηλιείς άργησαν να το συμπεριλάβουν
καθώς σε άλλες αθλητικές διοργανώσεις ανά την Ελλάδα,φαίνεται να
 είναι εισηγμένο νωρίτερα.
Η εκστρατεία του Μέγα Αλεξάνδρου είχε ως αποτέλεσμα μεταξύ
 άλλων και το Παγκράτιον να διαδοθεί σε όλη την Ανατολή
 (εκστρατεία στην Ινδία – 326πΧ). Υπάρχουν αναφορές πως
οι Μακεδόνες μετέφεραν μαζί τους τεράστιες Τέντες για την εξάσκηση
 στο Παγκράτιον.
Περίπου 1000 χρόνια αργότερα το άθλημα αυτό φαίνεται πως έχει
αφομειωθεί και στην πορεία αντιγραφεί από τους Ινδούς και μέσω
ενός Βουδιστή Μοναχού με το όνομα Μποντιτάρμα,ο οποίος ταξίδεψε
 από την Ινδία στην Κίνα, φαίνεται να έχει διαδοθεί στην περιοχή
του μοναστηριού Σαολίν ή οποία και ονομάστηκε Γιουνάν ,
που σημαίνει Ιωνία.
Στο βιβλίο του N,Gardiner ” Athletics of the ancient world” Oxford Univ.Press NY
 στην σελίδα 16 αναφέρεται πως το jiu jitsu διδάχτηκε στους
 Ιάπωνες από τους Κινέζους πολεμιστές.Το άθλημα αυτό φαίνεται
 να είναι σήμερα αυτό που πλησιάζει περισσότερο σε τεχνική το Παγκράτιον.
Στην σελίδα 14 αναφέρεται πως οι Κινέζοι πυγμάχοι
μοιάζουν πολύ με τους Έλληνες Παγκρατιαστές.
 Οι ομοιοτητες των Κινέζων με τους Αρχαίους Έλληνες
ξεφεύγουν από τις πολεμικές Τέχνες και αγγίζουν ακόμη
 κι ένα Κινέζικο άθλημα με μπάλα, το οποίο σύμφωνα με τον
 συγγραφέα έχει μεγάλες ομοιότητες με το Αρχαίο Ελληνικό
άθλημα Επίσκυρος. Υπάρχει δηλαδή μια γενικότερη ταύτιση
σε αθλητικά θέματα.
Σύμφωνα με τον Oyama Masutatsu, κάποια χρόνια αργότερα
( 6ο αιώνας μΧ ),
άρχισε η διάδοση κάποιας πολεμικής τέχνης με περιορισμένο
 αριθμό ασκήσεων
 και τεχνικών Πάλης,στην Κίνα στο μοναστήρι Σαολίν
.Στην Ελλάδα όμως το Παγκράτιο,πολύ πριν την περίοδο
του Βούδα (500πΧ) ήταν ήδη Ολυμπιακό Άθλημα.
Η αρχαιότερη απόδειξη χρήσης της πολεμικής Τέχνης από τους
 μοναχούς Σαολίν, είναι το 728 μ.Χ, που αφορά δύο περιπτώσεις:
 υπεράσπισης της Μονής Σαολίν από ληστές περίπου το 610 μ.Χ. ,
και στη συνέχεια το ρόλο τους στην ήττα του Wang Shichong
στη Μάχη της Hulao στο 621 μ.Χ.
To Παγκράτιον ήταν μια τέχνη την οποία και διδάσκονταν όλοι οι
Αρχαίοι Έλληνες με σκοπό να μπορούν να νικούν τους εχθρούς τους
αλλά και να επιβιώνουν σε συμπλοκές με άγρια ζώα (πχ Ηρακλής
και λιοντάρι της Νεμέας αλλά και στη μάχη του Μαραθώνα
 οι Αθηναίοι, καθώς και στις Θερμοπύλες οι Λακεδαιμόνιοι όταν
 έσπασαν τα ξίφη και τα δόρατά τους. χρησιμοποιήσαν
την τέχνη του παγκρατίου ~ ¨κλασθέντων αυτοίς ξιφών τε και
 δοράτων πολλά ταις χερσί γυμναίς έπραξαν,οπόσα δε εστίν
εν αγωνία προτετίμηται πάντων το Παγκράτιον¨).
Ιδρυτής του Παγκρατίου θεωρείται ο Θεός Ερμής και οι
Παγκρατιαστές έπρεπε να ακολουθούν κανόνες σωστής
 συμπεριφοράς αλλά και να συμμερίζονται τους νόμους του
Παγκρατίου.Ξεκάθαρα μπορούμε να δούμε πως
το Παγκράτιον δεν αφορούσε μόνο την σωματική
εκγύμναση αλλά και το χτίσιμο υγιούς χαρακτήρα.
Οι αρχές του Παγκράτιου ήταν οι εξής :

Μην σκοτώσεις συνάνθρωπο σου ( ευγενές άθλημα )
Να είσαι σεμνός και αγνός
Να είσαι εγκρατής
Να λες πάντα την αλήθεια
Να σέβεσαι όλα τα δημιουργήματα
Να είσαι δίκαιος προς όλους
Να είσαι φιλόξενους προς τους ξένους

Ο αθλούμενος εκτός των παραπάνω , έπρεπε
να απέχει από τα εξής :

Εγωισμό
Οργή
Φιλαργυρία
Ζηλοτυπία
Φιλοδοξία

και να αναζητά :

την Ευγένεια
την Μετριοφροσύνη
τον σεβασμό
την τιμιότητα

μόνο με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε να επιτύχει:

την Αρμονία
την Ισορροπία
την Δικαιοσύνη
την ισότητα
το Μέτρο

Το Παγκράτιο ήταν ένα άθλημα του οποίου η σπουδή διαρκούσε όλη μέρα.
 Από το πρωί μέχρι την Δύση του ηλίου οι αθλητές χωρισμένοι
σε ζευγάρια προσπαθούσαν ο ένας να υπερνικήσει τον άλλο κάτω
 από το άγρυπνο μάτι του ανθρώπου που τους προπονούσε.
Λέγεται πως οι Σπαρτιάτες εξασκούνταν στο Παγκράτιο, σε έναν χώρο
στον οποίο είχε κανείς πρόσβαση μόνο μέσω γεφυρών, τις οποίες
έριχναν μόλις οι αθλητές τις διάβαιναν και σήκωναν εκ νέου λίγο
πριν πέσει το σκοτάδι.Με τον τρόπο αυτό κανένας αθλητής δεν
μπορούσε να αποφύγει το σύνολο της προπόνησης ή να τα παρατήσει.
Γι αυτό και οι αθλητές μπορούσαν να μετατραπούν σε σκληρούς
πολεμιστές όταν αυτό ήταν το ζητούμενο, οι οποίοι θα πολεμούσαν
 όλη μέρα ασταμάτητα ανεξάρτητα με το μέγεθους και τον εξοπλισμό

 του εχθρού.
Το Παγκράτιον ήταν ένα βίαιο άθλημα καθώς ο λόγος που δημιουργήθηκε
 αφορούσε το πεδίο της μάχης.Ουσιαστικά οι κανόνες που υπήρχαν
κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες απάγορευαν στους αθλητές να βγάλουν
 ο ένας τα μάτια του άλλου, τα χτυπήματα στα γεννητικά όργανα
 και τα δαγκώματα. Τα όρια αυτά ήταν και ο λόγος που οι
 Σπαρτιάτες δεν λάμβαναν μέρος στους αγώνες καθώς θεωρούσαν
 ότι θα γινόντουσαν πιο μαλθακοί κάτι που θα τους επηρέαζε στο πεδίο της μάχης.
Το Παγκράτιον, ευτυχώς συνεχίζει να διδάσκεται και στις μέρες μας
 και οι αναφορές μιλούν για περισσότερους από 2000 αθλητές και
127 σωματεία σε όλη την Ελλάδα!
Τι πιο ιδανικό για την αγωγή των παιδιών του νέο Έλληνα;
Η πειθαρχία, ο σεβασμός στον δάσκαλο και στον συναθλητή,η προσπάθεια
 για την κατάκτηση του στόχου,η χρήση του μυαλού για να βρει την
κατάλληλη λύση και να εφαρμόσει τις σωστές τεχνικές και η ανάπτυξη
της σωματικής και ψυχικής δύναμης θεωρούμε ότι είναι σοβαροί λόγοι
 για να βάλει ένας πατέρας τον υιο του να περπατήσει στο
 μονοπάτι του Παγκρατίου, μέσα από έναν σύλλογο που
 ο ίδιος θα επιλέξει.