Μια συγκινητική εκδήλωση για την Τρικυμία στην Πάτρα

TUESDAY, SEPTEMBER 27, 2016







Σε μια κατάμεστη αίθουσα απο Λευκαδίτες και Ιόνιους, απο Πατρινούς και Ελληνοκαναδούς στο ξενοδοχείο Βυζαντινό της Πάτρας έγινε η εντυπωσιακή παρουσίαση του νέου μυθιστορήματος της Ιουστίνης Φραγκούλη-Αργύρη (εκδόσεις Ωκεανός), που βρίσκεται ήδη στην 13η χιλιάδα της κυκλοφορίας του.


Τα ηνία του συντονισμού είχε η δημοσιογράφος και παρουσιάστρια Νατάσα Ράγιου, η οποία με την ετοιμολογία της, το χιούμορ και τη ζωντάνια της έδωσε τον τόνο σε ένα πάνελ που είχε πολλά να πεί για την Τρικυμία και τη συγγραφέα του.


Πρώτος το λόγο έλαβε ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Ξενοφώντας Βερύκιος, ο οποίος διέτρεξε τον κορμό του μυθιστορήματος κάνοντας αναγωγές στα σημεία ομοιότητας και διαφορών με την Τρικυμία του Σαίξπηρ αλλά και με την Μεγάλη Χίμαιρα του Μ. Καραγάτση.


Η μηχανικός Μαριάννα Καρφάκη, παιδική φίλη και συνοδοιπόρος της Ιουστίνης Φραγκούλη απο τα θρανία στη Λευκάδα, ταυτοποίησε τις μεγάλες διακυμάνσεις της ζωής και του έρωτα με βιωματικά στοιχεία της κοινής εμπειρίας της με τη συγγραφέα, σκιαγραφώντας με ποιητικό λόγο τις ομοιότητες του μυθιστορήματος με την πραγματική ζωή και τις εκφράσεις της.


Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο δημοσιογράφος, ποιητής και λογοτέχνης Ηλίας Γεωργάκης, που ταξίδεψε απο την Αθήνα ειδικά για την παρουσίαση. Ο ίδιος αφού σκιαγράφησε τις κοινές μνήμες με τη συγγραφέα στα σοκάκια και το σχολείο της Λευκάδας, απήγγειλε ένα αυτοσχέδιο ποίημα για το πρώτο αυτοκίνητο-Ντεσεβώ της συγγραφέως, που περιέκλειε τη συγκίνηση της νεότητας.


Η βραδυά διανθίσθηκε με την παρουσία δύο Ελληνοκαναδών που βρέθηκαν στην Πάτρα τυχαία για διακοπές. Ο Χρήστος Μαρτζώκας απο το Τορόντο και ο ναίφ λογοτέχνης Κώστας Γκολφινόπουλος έδωσαν το στίγμα της βαθιάς Ελληνικότητας της ομογένειας του Καναδά.Μάλιστα ο Κώστας Γκολφινόπουλος ανέγνωσε στίχους απο τρία μεγάλα πονήματα που έχει αυτοεκδώσει συγκινώντας τους παρευρισκόμενους.


Η Ιουστίνη Φραγκούλη μίλησε με συγκίνηση όχι για το ίδιο το μυθιστόρημα αλλά για τα αγαπημένα πρόσωπα που την περιέβαλαν και είχαν έρθει μακρόθεν για να παρευρεθούν στο πάρτυ της Τρικυμίας στην Πάτρα.


Η συμμαθήτριά της Μίνα Βανδώρου κατέφθασε απο τον τόπο της αποδημίας της την Κυπαρισσία με γλυκά και δίπλες, ενώ η Βάσια Κολλόκα φανατισμένη αναγνώστρια της Τρικυμίας έφτιαξε ειδικό ηδύποτο, επονομάζοντάς το Πολέτ όπως το όνομα της πρωταγωνίστριας του έργου.Το ποτό Πολέτ έκλεψε τις εντυπώσεις με το πάντρεμα των φρούτων, την ηδύτητα και τη βελούδινη γεύση, αναδεικνύοντας την Βάσια Κολλόκα σε στάρ της βραδυάς.


Η εκδήλωση οργανώθηκε απο το βιβλιοπωλείο Discover My Way, και το σύλλογο Λευκαδίων Η ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ που υπήρξε η ψυχή της επιτυχημένης διοργάνωσης. Εκ μέρους του συλλόγου Λευκαδίων Πάτρας, με χαιρετισμούς υποδέχτηκαν την Ιουστίνη Φραγκούλη στην Πάτρα ο πρόεδρος Γιάννης Σίδερης και η γραμματέας Ελένη Περδικάρη.


Η συγγραφέας ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους, κάνοντας ειδική μνεία στους δημοσιογράφους Ζώη Μαρίνο και Κωνσταντίνα Τσίχλα για την εξαιρετική δημοσιότητα που έλαβε η εκδήλωση ανά την Πελοπόννησο.


Η βραδυά ολοκληρώθηκε στο ξενοδοχείο Αστήρ Παλάς, όπου το ζεύγος Ελένης και Τάσου Περδικάρη περέθεσε δείπνο προς τιμήν των καλεσμένων του πάνελ και του Συλλόγου Λευκαδίων Πάτρας.



















































Αναρτήθηκε από Justine Frangouli στις 12:17 PM No comments:
Σύνδεσμοι σε αυτήν την ανάρτηση 

«Έβαλαν φωτιά στην ξύλινη γέφυρα»!! Βιολέττα Σάντα • 28 Ιανουάριος,


2017http://aromalefkadas.gr/%CE%AD%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BD-
Share 8


Μια ομάδα ερασιτεχνών φωτογράφων προχθές το βράδυ «έβαλαν φωτιά στην ξύλινη γέφυρα» της παραλίας της Λευκάδας. Το αποτέλεσμα ήταν μια σειρά από εκπληκτικές φωτογραφίες. Τα υλικά που χρησιμοποίησαν οι «πυρομανείς» φωτογράφοι, είναι ακίνδυνα και ευρίσκονται σε κάθε… κουζίνα. Η ιδέα και η σκηνοθεσία ήταν του Φώτη Καφέτση.

Τα ονόματα των φωτογράφων με τη σειρά που εμφανίζονται οι φωτογραφίες:
Νίκος Γεωργόπουλος
Κωνσταντίνα Αυδίκου
Μαρία Σολδάτου
Λευτέρης Ζακυνθινός
Γιάννης Γαζής
Ευφροσύνη Χαλικιοπούλου
Χρηστός Σαμιώτης
Φώτης Καφέτσης
1
1
2
10
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
15
8

Κωνσταντίνος Καβάφης: Ο ποιητής της Διασποράς Της Ιουστίνης Φραγκούλη-Αργύρη //


18/01/2017, 11:14 ΠΜ

«Είπες· «Θα πάγω σ’ άλλη γη, θα πάγω σ’ άλλη θάλασσα.
Μια πόλις άλλη θα βρεθεί καλλίτερη από αυτή.»







Η ποίηση του Κωνσταντίνου Καβάφη με καταδιώκει διαρκώς εδώ στην ξένη. Ίσως γιατί συνεχίζει να με εκπλήσσει το γεγονός ότι η έλλειψη εγγύτητας με την Ελλάδα δεν τον επηρέασε στην τέλεια ποιητική έκφρασή του μέσα από την Ελληνική γλώσσα.

«Είμαι Κωνσταντινουπολίτης την καταγωγήν, αλλά εγεννήθηκα στην Αλεξάνδρεια – σ” ένα σπίτι της οδού Σερίφ· μικρός πολύ έφυγα, και αρκετό μέρος της παιδικής μου ηλικίας το πέρασα στην Αγγλία. Κατόπιν επισκέφθην την χώραν αυτήν μεγάλος, αλλά για μικρόν χρονικόν διάστημα. Διέμεινα και στη Γαλλία. Στην εφηβικήν μου ηλικίαν κατοίκησα υπέρ τα δύο έτη στην Κωνσταντινούπολη. Στην Ελλάδα είναι πολλά χρόνια που δεν επήγα. Η τελευταία μου εργασία ήταν υπαλλήλου εις ένα κυβερνητικόν γραφείον εξαρτώμενον από το υπουργείον των Δημοσίων Έργων της Αιγύπτου. Ξέρω Αγγλικά, Γαλλικά και ολίγα Ιταλικά.»

Αυτό είναι το λιτό βιογραφικό σημείωμα του ποιητή Κωνσταντίνου Καβάφη, που γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια (1863-1933) και έζησε ανάμεσα στην Αγγλία, τη Γαλλία, την Κωνσταντινούπολη, επισκεπτόμενος μερικές φορές την Ελλάδα. Ο Κωνσταντίνος Καβάφης έμεινε γνωστός για το μοναχικό του βίο, την υπαινισσόμενη ομοφυλοφιλία του αλλά και για την λιτή του ποίηση που κρύβει τεράστιους συμβολισμούς.



Το 2013 συμπληρώθηκαν 150 χρόνια από τη γέννηση του Αλεξανδρινού ποιητή και η επέτειος αυτή γιορτάσθηκε στην Ελλάδα και στις ελληνικές παροικίες του εξωτερικού με μεγάλη λαμπρότητα. Εκδηλώσεις για το έργο του ποιητή έλαβαν χώρα στην Αμερική, τον Καναδά, την Αυστραλία προβάλλοντας την πολυεπίπεδη ποίησή του.

Στο μεταξύ, ο ανεκτίμητος ιστορικός και φιλολογικός θησαυρός, το Αρχείο Καβάφη, πέρασε πριν από λίγα χρόνια στα χέρια του Ιδρύματος Ωνάση, αν και πολιορκήθηκε στενά και παραλίγο να καταλήξει σε φημισμένα ακαδημαϊκά ιδρύματα του εξωτερικού.

Η συγκέντρωση ολόκληρου του καβαφικού έργου, το οποίο ο ίδιος είχε οργανώσει για να καθοδηγήσει την μελλοντική έρευνα του έργου του και να διασφαλίσει την επαφή αυτού με όλον τον κόσμο, δεν θα διευκολύνει μόνο τις καβαφικές σπουδές και τις έρευνες των απανταχού καβαφιστών, αλλά θα δώσει και ένα πάτημα σε όσους θέλουν να ανακαλύψουν το μεγαλείο του Αλεξανδρινού ποιητή.

Το έργο του έγινε αντικείμενο μακρόχρονης μελέτης σε όλο τον κόσμο και ποιήματά του έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, ιαπωνικά και σε πολλές άλλες γλώσσες. Η ποίηση του Καβάφη άργησε να αναγνωρισθεί στην Ελλάδα, ίσως εξαιτίας της χρήσης της δημοτικής γλώσσας.

Η ειρωνική διάθεση, αυτό που αποκλήθηκε καβαφική ειρωνεία, συνδυάζεται με την τραγικότητα της πραγματικότητας και αποτέλεσε το σημείο αναφοράς για πολλούς μεταγενέστερους ποιητές.

Ο Καβάφης γράφει με μια αφοπλιστική απλότητα, σχεδόν σαν παιδί που βουτάει στην ιστορία με πάθος. Γράφει με το νου, η καρδιά ακολουθεί. Η ποίησή του διαπνέεται από μια αναδρομή στην Ελληνική και τη Ρωμαϊκή ιστορία. Οι μνήμες του είναι διαχρονικές και παντρεύουν τόπους και πολιτισμούς. Άλλωστε εκείνος είναι εγκλωβισμένος στην Ανατολή της Αλεξάνδρειας κι ας φλερτάρει για πάντα με τη Δύση του Ευρωπαϊκού μεγαλοαστισμού.

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης, άνθρωπος των τόπων, ακινητοποιημένος μέσα στην υπαλληλική του εξάρτηση λόγω των συνθηκών της ζωής του, γράφει στο σπίτι του, που βρίσκεται πάνω από ένα μπουρδέλο στην Αλεξάνδρεια. Ο λόγος του έχει την χροιά της πολυέστιας ζωής του. Το ταξίδι, η πόλη, τα τείχη, οι συμβολισμοί του πεπερασμένου της καθημερινότητάς του κυριαρχούν στο έργο του με μια αβίαστη μελαγχολία και αποδοχή.

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης είναι για μένα ένας γνήσιος εκπρόσωπος της κουλτούρας της Διασποράς. Ασυμβίβαστος με την εντοπιότητα ονειρεύεται ταξίδια και τόπους. Ζει τη μετέωρη ύπαρξή του στην μεγαλούπολη της Αιγύπτου ζυμώνοντας το παρόν του με την ιστορική κληρονομιά του. Αναστατωμένος με την ομορφιά, καταλήγει στο φόβο της. Η αισιοδοξία της φιλοσοφικής διαδρομής εναλλάσσεται με την απελπισία του παρόντος.

Κι όλα του ποιήματα είναι αδιέξοδα, καταλήγουν στο πικρό συμπέρασμα του πεπρωμένου. Μόνη η ειρωνική του φλέβα (Περιμένοντας τους Βαρβάρους) ξυπνάει ένα κρυφό χαμόγελο στα χείλη του ποιητή.

Όπως γράφει κι εκείνος στο κορυφαίο του ποίημα «Η Πόλη» ανικανοποίητος, ρημαγμένος από την αναζήτηση όπου κι αν πάει στην πόλη εκείνη θα γυρνάει, για τ’ αλλού δεν ελπίζει. Και στες γειτονιές τες ίδιες θα γερνάει. Δεν έχει πλοίο γι’ αυτόν δεν έχει οδό.

Μοιραστείτε το άρθρο:

http://fractalart.gr/

Ετικέτες: Εντέχνως, Ιουστίνη Φραγκούλη, Καβάφης